Η διασύνδεση των ταμειακών και φορολογικών μηχανών μαζί με τις ηλεκτρονικές πληρωμές προς ψήφιση στην βουλή.
Πριν από ένα μήνα ένα φίλος μου είπε ότι από το Σεπτέμβριο η ΓΓΠΣ θα τα γνωρίζει όλα. Λεφτά πωλήσεις αποθέματα πλέον θα είναι ψηφιακά και θα ελέγχονται. Ο κύκλος των μη δηλωμένων πωλήσεων αρχίζει να κλείνει. Η γραφειοκρατία και τα χειρόγραφα τελειώνουν και ξεκινάει από ότι φαίνεται η ψηφιακή εποχή. Επίσης έχει γίνει και μια σοβαρή δουλειά από την Ευρωπαϊκή ένωση για το taxplaning σε φορολογικούς παραδείσους καθώς και τα panama papers.
H προσπάθεια αυτή θα πρέπει να αντιμετωπισθεί με σοβαρότητα από τις επιχειρήσεις πληροφορικής, τα λογιστικά γραφεία και τον σύνδεσμο ταμειακών - φορολογικών μηχανών, γιατί το σύστημα δεν συχωράει λάθη, βλέπει μόνο αριθμούς.
Η ενεργοποίηση της «διασταύρωσης πολλαπλών σημείων» έρχεται στο πολυνομοσχέδιο μέσα από τους παρακάτω πυλώνες:
- Τράπεζα (pos)
- Κράτος (Γ.Γ.Π.Σ)
- Επιχείρηση (Λογισμικό)
- Λογιστής (Αποστολή οικονομικών καταστάσεων)
Τα υπέρ σε ένα τέτοιο σύστημα είναι:
- Η αξιοκρατία
- Ο αυτοματισμός
- Η εξάλειψη της διαφθοράς που υπάρχει στον ελεγκτικό μηχανισμό
- Η ταχύτητα
- Η οργάνωση
Τα κατά σε ένα τέτοιο σύστημα είναι:
- Δεν θα πιαστεί ποτέ η μη έκδοση παραστατικού. Εδώ θα πρέπει να βοηθήσουν όλοι «αποκτώντας φορολογική συνείδηση»
Σε κάθε περίπτωση δεν θα υπάρχει με ένα τέτοιο σύστημα «Παραστατικό χωρίς αντίκρισμα».
Όλες οι πωλήσεις θα αντιστοιχούν σε μια είσπραξη που αυτό είναι και το αντικειμενικό.
Οι επιτηδευματίες χωρίς μηχανογραφική υποδομή που δεν είναι υπόχρεοι στην χρήση φορολογικού ή ταμειακής μηχανής από ότι φαίνεται θα πρέπει να καταχωρούν τις χειρόγραφες αποδείξεις τους στην Γ.Γ.Π.Σ. Αυτός ο προβληματισμός μεταφέρεται στους λογιστές.
Η λύση στο πρόβλημα είναι ένα απλό και οικονομικό λογισμικό ηλεκτρονικής τιμολόγησης όπως το i-spirit που μέσα σε 4 λεπτά αυτή η κατηγορία επαγγελματιών μπορεί να εκδώσει ηλεκτρονικά την απόδειξη του, να διατηρεί ψηφιακά το αρχείο αυτών και να το αποστέλλει σωστά και ηλεκτρονικά μέσα από το λογισμικό στην Γ.Γ.Π.Σ.
Έτσι θα μπορεί να ανακαλεί τις αποδείξεις του, να ελέγχει τις εισπράξεις του ψηφιακά και όχι να καταχωρεί τις χειρόγραφες αποδείξεις που το μικρό λάθος θα δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα.