Η νέα εποχή στη διακίνηση: Ηλεκτρονικά Δελτία Αποστολής στην myDATA από την 01 04 2025 | i-spirit
Support 2103009907

Η νέα εποχή στη διακίνηση: Ηλεκτρονικά Δελτία Αποστολής στην myDATA από την 01 04 2025

Κατηγορία: 

Νέα εποχή στη διακίνηση αγαθών

Από την 1η Απριλίου 2025 * , ξεκινά υποχρεωτικά η ψηφιακή διακίνηση αγαθών για μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων. Πρόκειται για την Α’ Φάση ένταξης, που αφορά την έκδοση και διαβίβαση των Ηλεκτρονικών Δελτίων Αποστολής μέσω της πλατφόρμας myDATA της ΑΑΔΕ.

* Με κάθε επιφύλαξη, σε συνέντευξή του σχετικά με το μέτρο της υποχρεωτικής έκδοσης ψηφιακού δελτίου αποστολής, ο κ. Πιτσιλής τόνισε πως θα υπάρξει πιθανή ελαστικότητα στο χρονοδιάγραμμα.

Ποιες επιχειρήσεις αφορά;

1. Επιχειρήσεις με υψηλό κύκλο εργασιών

Ανεξαρτήτως νομικής μορφής, όλες οι επιχειρήσεις που:

  • Δήλωσαν ακαθάριστα έσοδα άνω των 200.000 € βάσει της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2022.
  • Αν δεν έκλεισαν ισολογισμό στις 31/12/2022, λαμβάνεται υπόψη η δήλωση για το φορολογικό έτος που ξεκίνησε μέσα στο 2022.

2. Επιχειρήσεις σε συγκεκριμένους κλάδους

Ανεξαρτήτως τζίρου και νομικής μορφής, υποχρεούνται στην ψηφιακή διακίνηση οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους εξής ΚΑΔ:

  • 46.46 Χονδρικό εμπόριο φαρμακευτικών προϊόντων
  • 46.71 Χονδρικό εμπόριο καυσίμων
  • 46.73 Χονδρικό εμπόριο ξυλείας, οικοδομικών υλικών και ειδών υγιεινής

Τι αλλάζει πρακτικά;

Από την 1η Απριλίου 2025, οι παραπάνω επιχειρήσεις:

  • Καταργούν οριστικά τα χειρόγραφα Δελτία Αποστολής
  • Περνούν οριστικά στην ψηφιακή τιμολόγηση
  • Υποχρεούνται να διαβιβάζουν όλα τα παραστατικά που αφορούν διακίνηση αγαθών, ακόμα και πάγια προς πώληση

 Πώς θα λειτουργεί στην πράξη;

Όταν εκδίδεται ένα παραστατικό διακίνησης (π.χ. τιμολόγιο), θα πρέπει:

  • Να παίρνει έγκριση από τη myDATA
  • Να συνοδεύεται από QR code με την ένδειξη «διακίνηση αγαθών»

Σε ενδεχόμενο έλεγχο στον δρόμο, ο ελεγκτής μπορεί να σκανάρει το QR code και να δει σε πραγματικό χρόνο αν η διακίνηση έχει δηλωθεί στη myDATA.

Πώς διαβιβάζονται τα παραστατικά;

Τα παραστατικά διακίνησης θα λαμβάνουν έγκριση με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Μέσω Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης (ΥΠΑΗΕΣ)
  • Μέσω επιχειρησιακού λογισμικού ERP
  • Μέσω της δωρεάν εφαρμογής timologio της ΑΑΔΕ

Νέες εξαιρέσεις στην υποχρέωση

Η ψηφιακή καταγραφή της διακίνησης δεν απαιτείται στις εξής περιπτώσεις:

  • Μεταφορά λόγω αλλαγής επαγγελματικής εγκατάστασης
  • Διακίνηση παγίων ή ανταλλακτικών για επισκευές
  • Μεταφορά αποθεμάτων εντός της ίδιας εγκατάστασης ή μεταξύ εγκαταστάσεων σε απόσταση έως 10 χλμ
  • Διακίνηση λατομικών προϊόντων, μεταλλευμάτων και δομικών υλικών από τις ίδιες τις κατασκευαστικές ή μεταλλευτικές επιχειρήσεις
  • Διανομή πανεπιστημιακών συγγραμμάτων μέσω του συστήματος «Εύδοξος»
  • Λιανικές πωλήσεις που συνοδεύονται από παραστατικό αξίας
    (εξαιρούνται οι ταχυμεταφορές και τα καύσιμα)
  • Διακίνηση εφημερίδων και περιοδικών μέσω ταχυδρομικών υπηρεσιών

Β’ Φάση – Τι έρχεται από 01/10/2025

Από την 1η Οκτωβρίου 2025, στην Β’ Φάση εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Η Β’ Φάση περιλαμβάνει:

  • Ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης
  • Καταγραφή μεταφορτώσεων και παραδόσεων
  • Αναγνώριση ελλειμμάτων ή πλεονασμάτων

 

Και πολλά ακόμη που θα ανακοινωθούν εγκαίρως.

Ψηφιακή διακίνηση αγαθών